Tuesday, November 28, 2006

Plemiona

Plemiona to browserska gra online. Każdy gracz posiada małą wioskę, którą ma doprowadzić do władzy i chwały.Rozbuduj wioskę,
zostań członkiem plemienia,
pomóż przyjaciołom,
walcz przeciwko wrogom!

http://www.plemiona.pl/

Dark Age of Camelot

Dark Age of Camelot to gra z gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki w trybie massive online multiplayer. Jej akcja umieszczona została w mitycznej Europie, zaraz po śmierci króla Artura. Albion ma już za sobą czasy świetności, a tymczasem jego ziemiom zaczynają zagrażać wrogie oddziały: z jednej strony wojska znajdującego się daleko na północy Midgard'u, z drugiej strony dzicy Celtowie zamieszkujący wyspy na zachodzie. Tysiące graczy z całego świata może opowiedzieć się po dowolnej stronie rodzącego się konfliktu (Albion, Midgard, Hibernia) i swymi działaniami doprowadzić własne królestwo do dominacji nad pozostałymi.

Gracze podobnie jak w innych grach tego gatunku mogą stworzyć swą własną postać, wybrać jej klasę, między innymi: wojownik, złodziej, magik i kleryk, oraz określić jej poszczególne cechy i umiejętności, które będą wzrastać wraz z nabywaniem doświadczenia. Możliwe też jest – wraz z innymi graczami stworzyć grupy i razem podróżować po rozległym świecie.

* Rozgrywka możliwa jest wyłącznie za pośrednictwem Internetu.
* Trójwymiarowa oprawa graficzna, system dynamicznych kamer.
* Każda ze stron konfliktu: Albion, Midgard, Hibernia posiada odmienną historię, kulturę, architekturę itp.
* Bardzo bogaty wachlarz uzbrojenia oraz zaklęć magicznych.
* Różnorodne nacje zamieszkujące poszczególne królestwa tj.: Albion – Briton, Avalonian, Saracen, Highlander, Midgard – Norseman, Dwarf, Troll, Kobold, Hibernia – Elf, Celt, Firbolg, Lurikeen.

Linki: http://www.darkageofcamelot.com/

Screen: 1

The Saga of Ryzom

The Saga of Ryzom to gra z gatunku MMOcRPG zawdzięczająca swe powstanie firmie Nevrax. Produkcja ta charakteryzuje się rzadkiej urody trójwymiarową grafiką i oczywiście olbrzymim unikalnym światem, stworzonym dla tysięcy graczy lubujących się w magii (należy zaznaczyć, iż jest to nowy świat, nie stworzony w oparciu o już istniejące). Ryzom zawiera wszystkie elementy typowe dla klasycznej produkcji tego typu, tj. walkę bronią białą i walkę przy użyciu czarów, rozwijanie własnej postaci, system craftingu, itp. Ponadto twórcy zawarli w tym tytule kilka niezwykle interesujących, rzadko spotykanych cech jak choćby starzenie się postaci podczas gry (co wpływa na jej potencjał i zdolności) oraz możliwość płodzenia dzieci, które dziedziczą sławę i nazwisko po swych rodzicach. Ciekawą sprawą są też sezonowe zmiany pogody, tj. zima, pora deszczowa, itp. oraz podłoże polityczno-wojenne gry. Mamy bowiem cztery cywilizacje składające się z graczy oraz 80 plemion NPC-tów i wszystkie one próbują wywalczyć sobie dominację.

* Cztery cywilizacje, co przekłada się na cztery grywalne rasy: Trykers, Zorais, Fyros, Matis.
* Świat gry złożony z 40 różnorodnych regionów, 11 krajów i 5 odmiennych ekosystemów.
* Możliwość zakładania gildii. Członkowie gildii mogą rozwijać specjalne umiejętności i specjalizacje. Gildie mogą wypowiadać wojny, zdobywać i kontrolować określone tereny, budować fortyfikacje, itp.
* 80 plemion kontrolowanych przez komputer (NPC-ty) - w tym 40 głównych, z którymi muszą się zmierzyć cztery cywilizacje składające się z graczy oraz 40 mniejszych, które nie odgrywają większej roli w grze (urozmaicającą świat Ryzom). Plemiona podobnie jak gildie graczy, mogą zdobywać teren i obudować fortyfikacje, przy czym nie mogą zostać całkowicie unicestwione.
* Złożony system polityczny obejmujący swym zakresem relacje pomiędzy poszczególnymi plemionami, cywilizacjami oraz gildiami działającymi pod sztandarem tychże cywilizacji.
* Trzy typy progresji: indywidualna, w obrębie gildii oraz w obrębie cywilizacji.
* 1200 obiektów dostępnych w chwili startu gry – kolejne dodawane będą stopniowo wraz z jej rozwojem.
* 80 profesji, w tym 32 podstawowe (po 8 na nację), 32 specjalistyczne (po 8 na nację) oraz 16 profesji kulturalnych.
* System rozwoju postaci oparty na skillach, cztery rodzaje skilli: Master skills, Profession skills, Generic skills oraz Cultural skills.
* 16 możliwych dróg rozwoju, tzw. „karier”.
* Ponad 120 gatunków fauny, ponad 70 gatunków flory, ponad 1000 różnych typów kreatur i monstrów.
* Możliwość wykonywania różnych przedmiotów i broni, naprawiania uszkodzonych rzeczy, itp.
* Setki misji/questów do wykonania.

Linki: http://www.ryzom.com

Screen: 1

Conquer Online

Conquer Online (w skrócie Conquer) to gra typu MMORPG, wydana w 2003 roku przez firmę TQ Digital Entertainment.Aby rozpocząć grę, należy najpierw na http://www.conqueronline.com/ założyć konto. Jest to darmowe. Następnie trzeba pobrać klienta gry (z tej samej strony) lub zamówić płytę CD. Po instalacji można już rozpocząć grę. Od czasu do czasu Conquer ściąga automatycznie przy włączeniu programu Autopatching (uaktualnianie). Po wybraniu i zalogowaniu się na konkretny serwer, musimy utworzyć postać. Więcej o tym na http://www.conqueronline.com

W grze istnieją 4 klasy:

* Warrior (wojownik - defensywa),
* Trojan (wojownik - atak)
* Archer (łucznik),
* Taoist (mag):
o Water Taoist (mag wody)
o Fire Taoist (mag ognia)

Uwaga , Taoist na poziomie 40 dzieli się na Fire lub Water.

Da się również wybrać płęć postaci i jej posturę - mały , chudy oraz duży umięśniony.
Przemieszczanie się między strefami

Między strefami porusza się na kilka sposobów:

* teleportery na krańcach map,
* zwoje do teleportacji,
* przez NPCs (gracze sterowani przez serwer)
o najważniejszy NPC do teleportacji: Conductress.

Linki: http://www.conqueronline.com/

Screen: http://img139.imageshack.us/img139/9852/big8conqueronlinegz3.jpg

Monday, November 27, 2006

Film:Lineage 2

Film:Risk Your Life

EverQuest II

EverQuest II to druga cześć gry firmy Sony Computer Entertainment, jednego z najpopularniejszych MMOcRPG. Akcja gry toczy się w tym samym fantastycznym świecie Norrath, co część pierwsza, lecz znacznie ulepszonym i oferującym graczom więcej możliwości. W sumie gracze mogą przemierzać trzy kontynenty składające się w połowie z obszarów znanych z pierwszego EverQuesta, a reszta z całkiem nowych lokacji.
Zmianie uległy podstawy ekonomii, m.in. banki nie są już rzeczą globalną i każda miejscowość ma swój własny, odrębny bank. Zmienił się proces kreacji postaci, który polega teraz tylko na wyborze rasy, płci i wyglądu, a popularne statsy pojawiają się dopiero podczas późniejszej gry. Oprócz wszystkich starych ras i klas postaci można wybrać zupełnie nowe. Zwiększono możliwości personifikacji postaci umożliwiając wybór odpowiedniej twarzy, włosów czy sylwetki. Na 2 poziome gracz może wybrać klasę bazową swej postaci (fighter, priest, mage, rogue lub tradesmen), a następnie na kolejno 10 i 20 poziomie zawężać wybraną specjalizację. Do wyboru są trzy podstawowe skille, które można rozwijać, tj. Knowledge, Technique oraz Arts.
Gracze mogą posiadać własne domy, uczestniczyć w specjalnych wydarzeniach, jak walki gladiatorów czy przedstawieniach teatralnych. Można dowolnie korzystać z różnorodnych środków transportu, na lądzie jeżdżąc konno, a po morzach pływając statkami. Przybyły nowe umiejętności rzemieślnicze i kupieckie, a gracze mogą wybrać pokojową drogę rozwoju postaci, która nie musi zdobywać doświadczenia na polu boju. Za to dla wojowników przygotowano nowy system walki, czarów oraz umiejętności wojennych. Gra wykorzystuje ten sam silnik graficzny co Star Wars Galaxies.

Linki:http://everquest2.station.sony.com/

Screen:http://img150.imageshack.us/img150/9779/mentorstartstop01em3.jpg

Sunday, November 26, 2006

EverQuest

Gdy producenci gier zauważyli ogromny sukces komercyjny pierwszego massive multiplayera, jakim była Ultima Online, nie trzeba było długo czekać na ich reakcję. Następna na ten obiecujący rynek wkroczyła firma Sony z wysokobudżetową produkcją Everquest.
O ile Ultima Online jest przykładem pierwszej generacji takich gier, a Asheron's Call to zdecydowanie druga generacja, Everquest należałoby zakwalifikować do generacji "jeden i pół". Mając możliwość obserwacji błędów Ultimy Online producentom Everquesta udało się uniknąć większości z nich, jednak popełnili przy tym wiele nowych, np. problemy ze zbalansowaniem różnych ras i klas postaci.
Pomimo to gra nadal cieszy się dużą popularnością, a wysoko rozwinięte postacie z niej można kupić na internetowych aukcjach za ceny przekraczające nieraz 1000 USD. Może to szokować, ale trzeba pamiętać, że na stworzenie takiej postaci potrzeba wielu miesięcy gry co najmniej po kilka godzin dziennie, zaś za grę trzeba płacić 10 USD miesięcznie.
Atutem gry jak każdego massive multiplayera jest możliwość interakcji z tysiącami innych graczy z całego świata oraz unikalna dla Everquesta ogromna ilość kombinacji ras i klas postaci, przy czym każdą gra się zupełnie inaczej.

Linki:http://www.everquest.com

Screen:http://img151.imageshack.us/img151/7492/everquestpg2.jpg

EVE Online

Akcja najnowszej produkcji MMOcRPG firmy Crowd Control Productions (CCP) rozgrywa się w świecie zwanym EVE. Pomimo iż jest on zamieszkały przez radę ludzką, to nikt nie zna jego położenia względem Ziemi. Przed wiekami ludzkość odkryła, w sobie znanym jedynie zakątku przestrzeni kosmicznej, wrota prowadzące do nowego, nieznanego systemu nazwanego EVE. System ten wręcz idealnie nadawał się do zasiedlenia, więc w krótkim czasie tysiące osadników rozpoczęły kolonizację. Jednak wtedy wydarzyło się coś niespodziewanego. Wrota łączące oba światy zamknęły się w apokaliptycznej katastrofie o rozmiarach dotąd nieznanych ludzkości. Wszyscy osadnicy zostali w jednej chwili odcięci od znanego sobie świata i skazani na życie w izolacji.

Przez stulecia z pośród wielu ocalałych koloni wyrosło pięć wielkich imperiów: Amarr Empire, Gallente Federation, Caldari Empire, Minmatar Republic i Jovian Empire, oraz kilka mniejszych niezależnych nacji i stanów. Frakcje te przez blisko pięćset lat żyły w pokoju, nawzajem wspomagając swoje wysiłki w celu przetrwania. W ostatnim czasie postęp technologiczny i naukowy spowodowały rozluźnienie się więzów łączących sprzymierzeńców. Nikt nie wie jak długo jeszcze będą w stanie ze sobą współpracować. Wojna wisi na włosku.

W takich niebezpiecznych czasach przyjdzie nam wcielić się w postać kapitana statku kosmicznego. Możemy opowiedzieć się po jednej ze stron lub zostać jednostką niezależną i podróżować po wszechświecie, handlować, walczyć i komunikować się z innymi graczami.

Linki: http://www.eve-online.com

Screen: http://img300.imageshack.us/img300/8659/01nij9.jpg

Saturday, November 25, 2006

Dungeons&Dragons

Dungeons&Dragons to pierwszy poważny MMORPG bazujący na słynnym module Dungeons And Dragons. Warto zaznaczyć, iż producenci gry mają już spore doświadczenie w tworzeniu gier tego typu. Są oni bowiem odpowiedzialni za stworzenie obu części Asheron's Call, a także Middle-Earth Online.

Gra opiera się na trzech głównych założeniach, które przez twórców są traktowane priorytetowo: combat (rozbudowany moduł walki), content (bogata i ciekawa zarazem zawartość) oraz community (liczna wspólnota graczy). Dungeons&Dragons Online bazuje na najnowszej wersji modułu oznaczonej numerem 3.5. Cechą wyróżniającą grę jest odejście od wielkich światów, z których słyną inne gry RPG. W zamian za to są znacznie mniejsze kontynenty, które mieszczą co najwyżej kilkuset graczy. System walki przede wszystkim opiera się na współpracy pomiędzy grającymi i możliwościach wykreowanych przez nich postaci.

* Gra bazuje na uniwersum Dungeons&Dragons (w wersji 3.5).
* Cztery rasy do wyboru: humans (ludzie), halflings (niziołki), dwarves (krasnoludy) oraz elves (elfy).
* Obecność wszystkich klas zaimplementowanych w D&D 3.5 (druid, łotrzyk, kleryk, barbarzyńca, paladyn itd.).
* System walki w całości bazujący na zasadach modułu D&D 3.5.
* Rozbudowany system tworzenia gildii.
* Obecność większości przedmiotów oraz przeciwników znanych z papierowej wersji D&D.
* Grę obsługuje engine będący rozwinięciem tego, który „napędza” Asheron's Call II.




Linki: http://www.ddo.com
Screen:
http://img99.imageshack.us/img99/6531/5cgaleria5cgaleriaduze5ad9.jpg

Friday, November 24, 2006

Silkroad Online

Silkroad Online (w skrócie SRO) jest grą typu MMORPG wyprodukowaną przez południowokoreańską firmę JOYMAX Corp. i zawierającą liczne elementy fantasy. Akcja gry rozgrywa się na jedwabnym szlaku, będący kiedyś głównym szlakiem ekonomicznym łączącym Azję i Europę. W grze możemy wcielić w jedną z 26 postaci pochodzenia chińskiego, wśród których każda ma osobną historię.
Silkroad ma na celu ukazanie nieustannie aktywnego świata, który znacznie różni się od tego, jaki przedstawiają istniejące dotychczas gry online. Jedwabny Szlak jest głównym kulturalnym i ekonomicznych szlakiem handlowym, przez który przemieszczają się głównie kupcy i złodzieje, napadający i okradający podróżnych. Można również spotkać na nim łowców, którzy specjalizują się w wyłapywaniu licznych złodziei. Wrogość i tajne konflikty pomiędzy różnymi grupami, którymi kierują przede wszystkim własne korzyści sprawiają, że Jedwabny Szlak na nowo ożywa.
Silkroad jest grą, w której nie obowiązują ściśle ustalone reguły (zawody). Każdy gracz ma możliwość rozwijania i kierowania postacią według własnego uznania. Swoboda działania sprawia, że w dowolnej chwili można zmienić przynależność do jednej z trzech grup: handlarzy, złodziei czy strażników.
System serwerów połączonych ze sobą równolegle umożliwia zakomodowanie dużej grupy użytkowników w tym samym czasie, zapewniając lepszą grę i skracając czas ładowania lokacji. Zaletą tej gry jest również możliwość bliskiej identyfikacji gracza z postacią , głównie dzięki naturalnym cechom postaci i dynamicznej animacji w grze.
Silkroad przedstawia wydarzenia z VII wieku p.n.e , jakie miały miejsce na Jedwabnym Szlaku, w klimatach fantasy oraz gry RPG nawiązującej do historii, kultury i wierzeń każdego rejonu. Świat Silkroad to świat podzielony na dwa główne regiony: historyczny - Jedwabny Szlak, ciągnący się przez Chan`an, Tunhuang, Hotan, Teheran, Bagdad i Konstantynopol oraz świat fantasy, biegnący z południa na północ, od Takla Makan, Gór Gollyun, Himalajów do Cheonchukguk (Indie). Obie drogi krzyżują się ze sobą i splatają rzeczywistość z fantazją.
W grze możemy wyodrębnić trzy rodzaje rozkładania punktów many i życia inwestujemy tylko w manę - full [pure] int inwestujemy w to i to po równo - hybryda [hibrid int/str] inwestujemy tylko w życie - full [pure] str; tanker
Każda zbroja zapewnia inną ochronę np: Garment chroni przed magią, Armor przed obrażeniami fizycznymi, a Protector jest zbalansowany.
W głównych ośrodkach miejskich spotykamy postacie NPC (niezależne postanie nie będące sterowane przez żadnego z graczy online, a raczej przez klienta Silkroad. Można je spotkać również poza nimi, ale znacznie rzadziej), u których możemy założyć gildie lub zadeklarować się do wykonania powierzonego zadania.
Gracz gdy zdobędzie wystarczający poziom może pokusić się o jedną z trzech profesji.
Trader (kupiec)-grając kupcem skupiamy się tylko na przewożeniu towarów z miasta do miasta. Do obrony przed bandytami możemy wynająć łowce.
Hunter(łowca)-ochrania karawany kupców chroni je przed bandytami. łowcy charakteryzują się dużym pióropuszem wachlarzem przyczepionym do tylnej części zbroi.
Thief (złodziej, bandyta)-rabuje, zabija i szkodzi społeczności SilkRoad. Złodzieja łatwo rozpoznać po charakterystycznym stroju (całym czarny, z chińskim kapeluszem).

Link:www.silkroadonline.net
Screen:
http://img92.imageshack.us/img92/1948/24qf5.jpg

World Of Warcraft

World of Warcraft (WoW) - gra komputerowa z gatunku MMORPG wyprodukowana przez Blizzard Entertainment. Akcja gry toczy się w cztery lata po wydarzeniach z Warcraft III: The Frozen Throne w świecie stworzonym w 1994 na potrzeby Warcraft: Orcs & Humans. WoW jest piątą (nie licząc dodatków, a wliczając Warcraft Adventures: Lord of the Clans, którego produkcji nigdy nie ukończono) grą w uniwersum Warcrafta.

Dostępne klasy postaci to: Druid, Łowca (ang. Hunter), Mag (ang. Mage), Paladyn (ang. Paladin), Kapłan (ang. Priest), Łotrzyk (ang. Rogue), Szaman (ang. Shaman), Czarnoksiężnik (ang. Warlock), Wojownik (ang. Warrior)

Linki:www.worldofwarcraft.com/
Screen:
http://img145.imageshack.us/img145/2311/infernalot9.jpg

Wednesday, November 22, 2006

Knight Online

Knight Online to rozbudowana produkcja Massively Multiplayer Online Role-Playing, w której gracze przenoszą się do fantastycznego, wirtualnego świata, wykonują szereg questów, doskonalą statystyki prowadzonego bohatera i nieustannie walczą z napotkanymi potworami. Otoczkę fabularną stanowi tutaj odwieczny konflikt pomiędzy dwoma rasami: El Morad (ludzie) i Karus (orkowie).

Podobnie jak w wielu innych MMOcRPG, gracze zaczynają od stworzenia unikatowej postaci. Wybierają płeć, definiują wygląd, decydują się na jeden z kilku rodzajów profesji (wojownik, kapłan, łotrzyk oraz magik) i przeznaczają punkty z puli startowej na wybrane umiejętności podstawowe (obrona, bieganie, etc.) czy zaawansowane (krzyk, odporność na obrażenia, prowokowanie wroga, itd.). Dodatkowo, herosi posługujący się magią decydują się na jej rodzaj/szkołę (trzy standardowe: związane z ogniem, lodem i piorunami). Każdy zdobyty poziom doświadczenia pozwala na rozdanie kolejnych punktów pomiędzy zdolności (im wyższy level, tym więcej możliwości pojawia się do wyboru - konieczność zdecydowania się na określoną specjalizację).

Zadania, jakie postawili przed grającymi twórcy programu są zróżnicowane: od polowań na bestie czy akcji ratunkowych, do wykonywania misji na zlecenie u wybranych bohaterów niezależnych (NPC-tów). Nie zapomniano również o opcji handlu pomiędzy postaciami, walkach PvP (Player versus Player), czy działaniach w określonych drużynach/klanach (czyli tzw. party game). Na drodze rywalizujących online staje mnóstwo rozmaitych kreatur - niektóre atakują w dużych grupach, inne (silniejsze) pojedynczo, licząc na zaskoczenie prowadzonej postaci. Jeżeli zaś chodzi o dostępny arsenał broni czy innego rodzaju wyposażenie, to w Knight Online można znaleźć praktycznie cały asortyment typowy dla produkcji tego typu - od mieczy (krótkie, długie, obusieczne), poprzez łuki, topory, tarcze, zbroje, hełmy, sztylety, maczugi, włócznie, aż do pierścieni, naszyjników czy amuletów (inne właściwości, zastosowanie, cechy specjalne). Nie brakuje także przedmiotów magicznych.

Zarówno sterowanie, jak i korzystanie z interfejsu nie stanowią w Knight Online żadnego problemu. Środowisko, w którym poruszają się gracze wykonano w pełnym trójwymiarze (dobrze dopracowane modele postaci, broni, kolejne animacje i wszelkie elementy otoczenia).



Linki:http://www.knightonlineworld.com

Screen: http://img218.imageshack.us/img218/3311/koxpuserrr2ekvl8.jpg


KAL-Online

KAL-Online to koreańska gra z gatunku MMOcRPG. Jej akcja rozgrywa się fantastycznym, wyimaginowanym świecie pełnym orientalnych akcentów, mitów, wzorów itp. Gracze mogą dowolnie stworzyć swojego bohatera, wybierając jego płeć, budowę ciała, a także inne indywidualne parametry startowe (siła, inteligencja etc.), po czym przystępują do eksploracji królestwa Naraeha oraz walki w obronie jego suwerenności. To ogromne państwo, rozciągające się na powierzchni bliskiej 60 tysiącom mil kwadratowych, zostało najechane przez armię monstrów prowadzonych przez Ban-Go, odrodzonego króla demonów, dawniej przywódcę zbuntowanego plemiona Seotae. Można stać się jednym z ośmiu typów postaci, w tym łucznikiem (Goong-Soo), rycerzem (Mu-Sa) i magiem (Joo-Sool-Sa). Dla każdej klasy autorzy przewidzieli dwie ścieżki rozwoju. Dla przykładu rycerza można rozwinąć na generała lub mistrza miecza (God of Sword), a maga w doradcę wojskowego lub Ascetę. Naturalnie tylko od grającego zależy to jak rozwinie swego awatara. Duże znaczenie w jego możliwościach mają też wszelkiego rodzaju przedmioty, bronie czy zbroje, w jakie go wyposażymy. Jak w każdym szanującym się MMO, tak i tu w świecie gry znajdujemy setki przedmiotów różnego przeznaczenia, przy czym te najlepsze pochodzą z bardzo mocnych monstrów lub też są nagrodami za wykonanie questów.

Co prawda w KAL-Online naszym głównym zadaniem jest walka z demonicznymi kreaturami Ban-Go (czyli PvE), lecz twórcy umożliwili nam pojedynkowanie się z innymi osobami (PvP). Co się tyczy demonów, to nie możemy narzekać na małą ich różnorodność. Mamy tu kilka rodzajów duchów, pół ludzi-pół zwierzęta, typowe demony z innych wymiarów i jeszcze wiele tym podobnych stworzeń. Poza walką gra oferuje też szereg innych aktywności w jakich można się spełniać. Mowa między innymi o handlu zdobytymi przedmiotami, czy też łowieniu ryb, a następnie sprzedawaniu ich lub przyrządzaniu z nich potraw w karczmie. Rzecz jasna podstawą gier tego typu jest dzielenie przygód z przyjaciółmi, dlatego też KAL-Online pozwala na łączenie się w grupy oraz tworzenie gildii.

Linki:http://www.kalonline.com

Screen: http://www.freegame.cz/images/theme_clanky_images/big/138_big_3.jpg

RF Online

Rising Force Online (znana również jako RF Online), to gra typu MMOcRPG, w której odnajdziemy szereg elementów Science-Fiction oraz dalekowschodniego fantasy. Akcja przenosi nas w odległą galaktykę, Nouvous, gdzie magia współistnieje z wysokorozwiniętą technologią. Obszar ten zamieszkany jest przez trzy rasy, które walczą o przetrwanie oraz dostęp do rzadkich minerałów zapewniających dalszą egzystencję. Dwie z nich, Bellato oraz Cora, wykorzystują w boju zarówno broń białą jak i palną. Ponadto wśród ich arsenałów spotykamy karabiny energetyczne czy rakiety. Rasa Cora, zwana również Starożytnymi, doprowadziła do perfekcji wykorzystywanie magii w swych działaniach, natomiast Bellato umiejętnie połączyli ze sobą zdolności magiczne i technikę. Potrafią też konstruować potężne mechy bojowe. Przedstawiciele trzeciej cywilizacji, Accretians, to rasa robotów, które odrzuciły wszelkie ograniczenia ciała pokładając swą ufność w potędze stali. Z racji tego, ich dostęp do magii został zupełnie ograniczony, wynagradza to jednak technologia, stojąca na znacznie wyższym poziomie rozwoju niż u przeciwników.

Główny cel rozgrywki to walka o prymat w galaktyce (system walk RvR), a cel ten zapewnia kontrolowanie jak największej ilości kopalni surowca zwanego Talic. Jego posiadanie wiąże się z ulepszeniem właściwości wyposażenia, mówi się także, iż Talic w najczystszej formie zwiększa naturalne atrybuty jego właściciela. Model ekonomiczny zależy od graczy, którzy w danej chwili kontrolują największą ilość kopalń. Twórcy gry umieścili w Rising Force Online specjalny system "rządów" - wysokopoziomowe postacie, które dotrą na sam szczyt drabinki awansów mogą pretendować do miana lidera rasy. Gra oferuje znakomitą jakościowo grafikę oraz estetycznie wykonane projekty postaci. Rozgrywka została przedstawiona całkowicie w 3D wraz z elastycznie operującą kamerą oraz widokiem akcji z perspektywy trzeciej osoby.

Linki:http://www.codemasters.com/map.php?displaymap=true&phrom=/rfonline/index.php

Screen:1

MU Online

MU Online to internetowa gra typu MMOcRPG, umożliwiająca użytkownikom z całego globu ziemskiego egzystowanie w fantastycznym świecie. Rzeczone uniwersum wykreowano w oparciu o kontrowersyjną teorię, spopularyzowaną za sprawą twórczości literackiej Jamesa Churchwarda, na temat istnienia w czasach prehistorycznych kontynentu o nazwie Mu, który ostatecznie wraz z rozwiniętą cywilizacją został pochłonięty przez wody Oceanu Spokojnego (vide problem Atlantydy i Lemurii). Konstrukcja programu (interfejs, model walki, sposób prezentowania przebiegu wydarzeń itp.) bardzo przypomina produkty z kultowej serii Diablo. Natomiast warstwa fabularna porusza m.in. wątek demonicznego Kunduna i straszliwych hord jego popleczników oraz legendę o ośmiu kamieniach, mających przywrócić ład i porządek.

Linki:http://www.muonline.com/


Tibia

Tibia – gra MMORPG, stworzona przez czterech niemieckich studentów informatyki (Stephan Börzsönyi, Guido Lübke, Ulrich Schlott i Stephan Vogler), dystrybuowana przez niemiecką firmę CipSoft. Początkowo była niekomercyjnym eksperymentem. Pierwsza wersja Tibii została wydana w 1997, była jednak bardzo niedoskonała. Po niedługim czasie stała się projektem komercyjnym.
Tibia, mimo stosunkowo długiego czasu istnienia, nadal posiada prostą grafikę opartą na bitmapach. Gra pozbawiona jest jakichkolwiek dźwięków. Uczestniczenie w grze jest bezpłatne, jednakże CipSoft oferuje ulepszanie kont do statusu konta premiowanego odblokowywującego wiele dodatkowych opcji.
W Polsce gra stała się tematem wielu reportaży prasowych na temat uzależnienia od gier i internetu.

Linki:www.tibia.com
Screen:1

Eternal Lands - darmowa trójwymiarowa gra MMORPG napisana w języku C przy użyciu SDL i OPEN GL. Dostępna na systemyLinux, Free BSD i Windows, w przygotowaniu jest wersja MAC OS X. Interfejs użytkownika napisano w języku angielskim, są jednak prowadzone prace nad przetłumaczeniem jego części na inne języki. Gra jest obecnie w wersji beta - sukcesywnie dodawane są nowe elementy.

Cechy gry:

  • W pełni trójwymiarowe środowisko
  • Cykl dnia i nocy
  • Dynamiczna projekcja cieni
  • Odbicia na wodzie
  • Konfigurowalne kolory postaci
  • Zróżnicowane lokacje do eksploracji (jaskinie, lochy, wnętrza budynków)
  • Możliwość handlu między postaciami
  • System magii (w rozwoju)
  • Możliwość walki ze zwierzętami, potworami i innymi postaciami
  • 6 ras (Ludzie, Elfy, Krasnoludy, oraz rasy płatne: Gnomy, Draegoni - rasa łącząca człowieka ze smokiem oraz Orchanowie - połączenie ludzi i orków)
  • Brak konieczności wyboru specjalizacji postaci (w każdej chwili można rozwijać każdą z 9 umiejętności)
Linki:www.eternal-lands.com
Screeny:1
2

Tuesday, November 21, 2006

Flyff

Flyff, skrót od Fly For Fun, jest grą z gatunku MMORPG zrobioną przez Koreanska firme Aeonsoft. Flyff odróżnia od innych gier MMORPG możliwość latania na desce, miotle lub innych pojazdach. Odróżnia go od innych gier także bajkowa grafika i dużo ilości szczegułów, potworów i zbroi.

Linki: http://flyff.gpotato.com/

Screeny:1 2

Helbreath

Helbreath -gra komputerowa z gatunku MMORPG stworzona przez koreańską firmę Siementech co, Ltd. Początkowo dostępna tylko w wersji koreańskiej, wkrótce wydano wersję międzynarodową (open-beta) dostępną dla każdego. Powstało wiele serwerów komercyjnych, a także prywatnych przeznaczonych dla graczy.
Celem gry jak i innych MMORPG jest uczestniczenie w życiu wykreowanego świata. Fabuła gry opiera się na walce dwóch wrogo nastawionych miast, Aresden i Elvine. Co pewien czas ogłaszana jest walna wojna obu miast tzw. Krucjata. Wtedy też gracze odrywają się od codziennych zajęć by uczestniczyć w tej wyjątkowej bitwie. Jej celem jest zniszczenie głównych budynków w mieście wroga co doprowadzi do zwycięstwa. Każdy budynek chroniony jest przez Energy Shield Generator (ESG), który chroni go przed deszczem meteorów, zsyłanym przez wrogie miasto. Walka toczy się głównie w miastach, gdzie należy zniszczyć wszystkie ESG oraz w Middleland, gdzie należy zdobyć Mana Stone. Krucjata trwa do czasu, aż jedna ze stron nie zniszczy wszystkich budynków wroga za pomocą deszczu meteorów. Po każdym uruchomieniu Magic Generatora, pokazywane są straty jakie wróg poniósł oraz stan budynków.Istnieje też Heldenian walka dostępna dla graczy od lv 80+
Poza standardowym zabijaniem potworków w lochach i na otwartych przestrzeniach, można także kopać rudy metali, wykuwać z nich zbroje i bronie, zająć się alchemią i przyrządzać magiczne mikstury, wędkować lub kupić nasionka i uprawiać ziemię. Oczywiście można na tych czynnościach nieźle zarabiać. Są trzy typy profesji - mag, wojownik oraz Battle Mag ("mieszaniec" wojownika z magiem). Przy przy każdym awansie na następny poziom dostajemy 3 punkty, ktore mozemy dowolnie rozlozyc wsrod swoich statystyk.. W każdym z miast, są też rodzaje obywateli - "combatants" i "civilians". Combatanci to gracze, ktorzy sa zdolni do walki z wrogim miastem. Status ten zazwyczaj otrzymujemy, gdy nabywamy 100 poziom. Cyvile to gracze, ktorzy sa za malo doswiadczeni, by stawic czolo przeciwnikom z drugiego miasta. Sa to osoby pomiedzy 20- 100 levelem.
System PVP jest bardzo rozbudowany; za zabicie przeciwnika dostajemy EK, czyli Enemy Kill. Polega on na zabijaniu wojowników/magów z przeciwnego miasta. Punkty EK możemy wymienić na Hero Set, najmocniejszą zbroję w grze.Na prywatnych serwerach możemy zamienić tak zwany "Normal Hero Set" na różne inne dzieki systemowi EK Trade. Możemy też zamieniać znajdywane kule czyli poprostu balls,na różne rzeczy czyli itemy.

Linki:www.hbpolska.prv.pl www.xtremetop100.com/helbreath

Screeny:1 2



Guild Wars

Guild Wars jest grą MMORPG rozgrywaną przez internet. Została stworzona przez ArenaNet, firmę założoną przez grupę ludzi, którzy odeszli z Blizzardu, aby pracować na własną rękę.
W grze można nawiązywać znajomości, tworzyć zespoły, gildie, dokonywać wypraw ku nowym przygodom, odblokowywać nowe umiejętności oraz poszukiwać coraz lepszego ekwipunku. Każda osoba ma swoją własną mapę, którą odkrywa sama bądź ze swoją drużyną złożoną z ludzi bądź komputerowych pomocników (Henchmanów).

W podstawowym pakiecie Guild Wars gracz ma do dyspozycji 6 profesji, w pierwszym oficjalnym rozszerzeniu noszącym nazwę Factions dochodzą do tego kolejne dwie (Rytualista i Zabójca). Chyba stało się to regułą firmy. Gdy 27 października 2006 roku pojawi się kolejny dodatek Nightfall, gra znowu wzbogaci się o dwie profesje (Paragon i Derwisz). Na jedną postać przypadają dwie profesje - podstawowa i dodatkowa. Profesja podstawowa zależy od krainy, w której startujemy. W Tyrii (wydanie podstawowe) można wybrać tylko z sześciu pierwszych profesji, a w każdej z kolejnych krain z dodatków, oprócz tego, dwie przypisane do danego dodatku (czyli razem z ośmiu).

  • Wojownik (ang. Warrior) - jego rolą jest zadanie jak największych obrażeń i bezpośrednie przyjęcie na siebie obrażeń zadanych przez przeciwnika. Większość jego umiejętności bazuje na adrenalinie. Może specjalizować się w walce trzema rodzajami broni (mieczami, toporami lub młotami), a także rozwijać dwie dodatkowe cechy: siłę (dla zadawania większych obrażeń i wzmocnienia działania umiejętności związanych z przetrwaniem jak najdłużej) i taktykę (pozwalającą unikać obrażeń, zwiększać szybkość albo po prostu przeszkadzać w realizacji celu przeciwnikowi). Z postacią wojownika związane jest pojęcie Tank, czyli gracza biorącego na siebie cały impet ataku przeciwnika, na którego rzucają swoje czary inni członkowie drużyny.
  • Mnich (ang. Monk) - postać, której głównym zadaniem jest utrzymywanie siebie i reszty drużyny przy życiu poprzez leczenie i rzucanie zaklęć ochronnych oraz odradzanie ich, jeśli zginą. Specjalizacje Monka to: Healing Prayers (leczenie), Protection Prayers (ochrona, zapobieganie), Smiting Prayers (zadawanie obrażeń) i Divine Favor (zwiększanie mocy i skuteczności czarów Monka). Ciekawą rolą Monka jest Bonder - mnich, który chroni i zapobiega obrażeniom zadawanym wybranemu wojownikowi (patrz: tank), przy użyciu umiejętności Protection Prayers. Istnieje także pojęcie 55 monka, które oznacza mnicha mającego armor zapełniony sup runami + -55hp ceste i utrzymujący na sobie czar prot spirit. Czar ten powoduje, że cel nie może otrzymać więcej niż 10% max hp dmg. A jeżeli masz 55hp nie możesz otrzymać więcej niż 5 dmg od jednego ciosu. Oprócz tego 55 monk utrzymuje na sobie baltazar's spirit, mending i essence bond. Do tego dochodzą healing breeze, zelot's fire, a także bonletti defence/balanced stance/jakiś int (o ile jesteś także warriorem) i shield of judgement [E]. Monk ten jest stworzony do solo farmu. Dobre miejscówki: Trolle, Droknars Forge i Hydry/minotaury, Augury Rock.
  • Elementalista (ang. Elementalist) - mag mający do dyspozycji moce czterech żywiołów - wody, powietrza, ognia i ziemi (może używać każdej z nich), jest w stanie zadawać duże obrażenia wielu wrogom jednocześnie (tzw. nuke) używając fire magic i ma do dyspozycji najwięcej energii dzięki energy storage.
  • Nekromanta (ang. Necromancer) - postać władająca magią śmierci, do jej głównych umiejętności należy wysysanie życia i energii z wrogów (również po to, by przenieść je na siebie) oraz tworzenie kościanych sług poprzez penetrowanie ciał zabitych. Wyróżniamy curse necro, MM (minion master), order necro, a także SS necro (spiteful spirit). Ostatnio bardzo często używa się go do B-spike'a w HA (Heroes Ascient).
  • Łowca (ang. Ranger) - typowy łucznik, postać, która specjalizuje się zwabianiem wrogów, zastawianiem pułapek oraz zadawaniem długotrwałych obrażeń. Może oczarować dowolne zwierzę i sprawić, by stało się jego towarzyszem.

Bardzo popularny jest teraz R-Spike (Ranger Spike) na PvP.

  • Mesmer - postać specjalizująca się zarówno w zadawniu obrażeń poprzez degen życia, jak i we wspieraniu swojej drużyny zaklęciami inspirującymi. Obrażenia zadaje się przy pomocy SE --> PP --> SD (Shatter Ench. --> Phantom Pain --> Shatter Delusive). Mes może także w miarę skutecznie interruptować, a także jest dobrym E-drainerem (wykradaczem many).

Profesje dodane w Factions:

  • Zabójca (ang. Assasin) - skrytobójca zadający obrażenia przy pomocy sztyletów. Jego ataki są wyjątkowo szybkie, widowiskowe i skuteczne.
  • Rytualista (ang. Ritualist) - szaman, który swą magią, opierającą się głównie na przywoływaniu duchów i modlitwach, wspiera drużynę zaklęciami ochronnymi, bądź zadaje obrażenia wrogom.

Profesje dodane w Nightfall:

  • Paragon - Używa okrzyków bojowych do buff-owania [wzmacniania] drużyny. Za broni służy mu włócznia.
  • Derwisz (ang. Dervish) – Uzbrojony w kosę i mogący atakować paru wrogów naraz wojownik. Dodatkowo potrafi przybierać formy bogów ze świata GW.
Screeny:



12

Anarchy Online

Anarchy Online — gra sci-fi MMORPG, wydana przez Funcom w 2001 roku. Jedna z niewielu popularnych gier tego typu osadzona w realiach sci-fi zamiast fantasy. Akcja gry osadzona jest po roku 29475, głównie na surowej pustynnej planecie Rubi-Ka oraz na jej bliźniaku z innego wymiaru: Shadowlands. Fabuła gry osadzona jest wokół konfliktu pomiędzy megakorporacją (Omni-Tek) a zbuntowanymi pracownikami zorganizowanymi w klanach (The Clans). Te dwie frakcje toczą pomiędzy sobą walkę o dominację na planecie. Prócz nich jest też grupa decydowana nie brać udziału w konflikcie - neutralni (The Neutrals).Konflikt pomiędzy korporacją a klanami toczy się — z większym bądź mniejszym natężeniem — od wielu lat. W historii Rubi-Ka miały również miejsce konflikty pomiędzy Omni-Tek a innymi korporacjami, pragnącymi uzyskać kontrolę nad planetą.Źródłem problemów jest notum — minerał unikalny w skali całego wszechświata, dostępny wyłącznie na Rubi-Ka. Początkowo Omni-Tek miał przyznane wyłączne prawa do eksploracji planety, dzięki czemu czerpał krociowie zyski, gdy okazało się, że minerał ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nanotechnologii.Odkrycie właściwości notum otwarło drogę do rozwoju technologi niewiele różniących się od magii. Programy, wynikiem których jest lód, ogień, uszkodzenia ciała, tarcze chroniące przed obrażeniami, zmiana wyglądu a nawet odtworzenie ciała po zabiciu. Notum również ma swój udział w inżynierii genetycznej przy tworzeniu nowych ras człowieka.Dzięki nieograniczonej kontroli OmniTek nad Rubi-Ka korporacja mogła robić co chciała zarówno z kolonistami jak i z planetą. O ile początkowo Omni-Tek traktował swoich pracowników bardzo dobrze, otrzymując za to pochwały, o tyle wraz z upływem czasu standardy pracy oferowane przez korporację ulegały obniżeniu. Po około 500 latach od zasiedlenia planety znacząca liczba źle traktowanych kolonistów zbuntowała się i potajemnie sprzedawała notum konkurencyjnym firmom. Doprowadziło to do serii wojen zarówno pomiędzy Omni-Tek a kolonistami jak i pomiędzy Omni-Tek a konkurencyjnymi korporacjami.

Linki: www.anarchy-online.com



Managery Piłkarskie Online

http://goal.gameshow.pl/index.php

Goal Liga jak sama nazwa wskazuje jest grą, która ma przyciągnąć pasjonatów piłki nożnej. Dokładniej mówiąc jest to internetowy manager piłkarski, w którym dostajemy pod opiekę drużynę. Nasze zadanie nie jest łatwe, zaczynamy z piłkarzami średniej klasy, w jakiejś odległej lidze z niewielkimi zapasami gotówki. Musimy zrobić z naszych amatorów prawdziwych asów piłki nożnej.

http://www.golonline.pl

GolOnline.pl, Jest to darmowy manager piłkarski. W którym wcielaz się w rolę managera klubu. Gra umożliwi Ci sprawdzenie swoich mozliwości w wirtualnym świecie piłki nożnej.Kierujesz swoim klubem za pomocą przeglądarki internetowej, w której możesz zarządzać drużyną, trenować, sprzedawać i kupować piłkarzy, rywalizując z setkami przeciwników z całego świata.

http://www.managerzone.com

ManagerZone to gigantyczna gra menedżerska, umożliwiająca tysiącom użytkowników sprawdzenie swoich możliwości w interaktywnym świecie piłki nożnej i hokeja.

www.sokker.org

Znudzony ligową rzeczywistością? Uważasz, że jesteś w stanie lepiej prowadzić drużyne niż trenerzy polskiej ekstraklasy? Dołącz do nas, zarejestruj drużynę i zmierz się z innymi managerami!!

http://www.cs-manager.com

CSM to manager Counter-Strike’a gdzie będziesz odpowiedzialny za cały team CSowy, personel oraz tygodniowe rozchody i dochody.

www.hattrick.org

Hattrick to internetowa gra piłkarska, w której możesz zarządzać własną drużyną, trenować, sprzedawać i kupować piłkarzy; rywalizując z setkami tysięcy przeciwników z całego świata



Ogame

O co chodzi w Ogame?
Jesteś międzygalaktycznym imperatorem, który przez najróżniejsze strategie, kombinacje i przedsięwzięcia zwiększa swoje strefy wpływów na inne galaktyki. Zaczynasz od jednej, własnej planety, na której budujesz infrastrukturę gospodrcza i militarnę wykorzystując dostępne na niej surowce. Poprzez badania naukowe i rozwój otrzymujesz dostęp do nowych technologii, mechanizmów, broni... Z upływem czasu będziesz kolonizował kolejne planety, handlował, atakował, zawiązywał sojusze z innymi władcami, wywoływał wojny, (współ-)rządził międzygalaktycznym światem.

Linki:www.ogame.pl


Lineage II

Druga część Lineage zrywa ze starym izometrycznym silnikiem graficznym wykorzystanym poprzednio, na rzecz dziś chyba najlepszego i najbardziej efektownego trójwymiarowego engine Unreala. Akcja Lineage II osadzona została w świecie fantasy pełnym zamczysk, jaskiń, podziemnych labiryntów, różnego rodzaju bestii, smoków oraz wszechmocnej magii. Gracz może uczestniczyć w życiu tego świata, stworzyć od podstaw swego bohatera, wybrać jago rasę (człowiek, elf, ork, ciemny elf, krasnolud), klasę postaci (Fighter, Magician, Pledge Master, itd.), a następnie dowolnie go rozwijać (system rozwoju postaci oparty na umiejętnościach - skills based). Lineage II wyposażona została w zaawansowany system społeczny, gracze mogą ściśle ze sobą współpracować, łączyć się w różne ugrupowania, gildie, a także zawiązywać sojusze. Wielkie bitwy i oblężenia zamczysk, w których biorą udział setki graczy też są codziennością. Całości obrazu Lineage II dopełniają: zaawansowany system ekonomiczno-handlowy, polityczny (feudalizm) oraz tzw. Character Valuation system (czyli system, dzięki któremu gracz w zależności od swych poczyń, postrzegany jest jako honorowy rycerz lub zwykły złodziej).

Screeny:1



Linki: www.lineage2.com

Lineage: The Bloodpledge

Lineage: The Bloodpledge to koreańska produkcja z gatunku Massive Multiplayer Online cRPG, będąca konkurencją dla takich gier jak: Ultima Online, Everquest czy Asheron's Call – przy czym najbardziej przypomina tę pierwszą, zarówno pod względem interfejsu jak i grafiki.

Pomysł gry powstał na postawie koreańskiego komiksu anime, co uwidacznia się między innymi w wyglądzie postaci. Cały fantastyczny świat oparty jest o średniowieczne zasady, znane nam z gier Dungeons & Dragons. Również rasy i potwory wzorowane są na najpopularniejszych zasadach RPG. Gracz tworzy swoją postać a następnie wędruje po wirtualnej krainie. Wykonując przeróżne zadania i walcząc z potworami zdobywa doświadczenie, złoto i magiczne przedmioty. Gracze mogą jednoczyć się w klany zwane bloodpledges, walczące ze sobą o dominację nad królestwem oraz prawa do podatków z lokalnych miast.

Do wyboru mamy cztery klasy postaci: Wojownik, Mag, Elf i Książe. Elfy łączą cechy magów i wojowników, a książęta mają unikalną zdolność tworzenia klanów i dowodzenia nimi w bitwach. W grze zaimplementowany został również system oceny charakteru gracza, określający na podstawie czynów czy dana postać jest dobra czy też zła. Na początkowym etapie rozwoju postaci, doświadczenie możemy zdobywać jedynie zabijając potwory w pobliżu miast. Osiągając poziom średni dostajemy możliwość wykonywania różnorodnych zadań np.: zabicie konkretnego potwora czy odnalezienie jakiegoś przedmiotu; możemy także być rekrutowani do klanów.

Aby móc grać w Lineage: The Bloodpledge wymagane jest posiadanie podłączenia do Internetu, zabawa wiąże się również z comiesięcznymi opłatami abonamentowymi.

Screeny :1



Linki:www.lineage.com

Risk Your Life

Risk Your Life to kolejny przedstawiciel coraz prężniej rozwijającego się gatunku MMOcRPG. Dzięki tej grze możemy stworzyć od podstaw własną, unikalną postać, wyznaczyć jej cele oraz posłać do walki i obserwować jak sobie radzi w wirtualnym świecie. Nasz bohater może podbić jakieś terytorium i stać się panem feudalnym zamieszkujących tam ludzi. W późniejszym czasie możemy zainwestować w rozwój naszej domeny, dzięki czemu stanie się ona bogatsza i potężniejsza, jednocześnie jednak przyciągać będzie uwagę wrogów, którzy zechcą nią zawładnąć. Do tego właśnie sprowadza się sens rozgrywki w Risk Your Life, czyli Ryzykuj Swoim Życiem podbijając ziemie i broniąc swoich zdobyczy.

Otoczka fabularna gry przedstawia się następująco. Istniało niegdyś Imperium posiadające potężne armie i historię setek lat nieprzerwanej, okrutnej wojny. Obecnie Imperium zajmuje 1/3 zachodnich terytoriów świata gry, zaś pozostałe cztery obecne w grze państwa wspólnie działają przeciwko niemu. Jednocześnie dochodzi między nimi do wewnętrznych zatargów. Ostatnie 10 lat było okresem względnego spokoju jednak Imperium zaczęło „dusić się” na zajmowanym obszarze. Imperator postanowił podbić nowy kontynent odkryty na zachodzie. Kolonizacja przebiegała w zadowalającym aczkolwiek dość powolnym tempie, gdy niespodziewanie Imperator odszedł z tego świata. Korona przeszła w ręce pierwszego syna, który wstrzymał kolejną, czwartą już falę kolonistów na nowy kontynent. Nie spodobało się to jego bratu, stojącemu na czele tychże kolonistów. Niestety jego mała liczebnie armia nie może stawić czoła armii Imperium, a dodatkowo nowo zasiedlone ziemie zostały zaatakowane przez wrogów. Taki właśnie świat zastajemy w Risk Your Life.

Gra oferuje:

* Różne klasy postaci - Wojownik, Kleryk, Mag, Złodziej.
* Rozbudowany system zadań - ponad 200 misji opartych na zadaniach, zróżnicowanych w zależności od rasy postaci, którą prowadzimy. Stopień trudności zadań jest zależny od poziomu doświadczenia naszej postaci.
* Egzotyczne i stojące na wysokim, wizualnym poziomie lokacje.
* System walki - według twórców jest to najlepszy system, jaki można znaleźć w obecnych na rynku MMORPG. Akcja jest szybka, a oprócz umiejętności typowo bitewnych możemy skorzystać również z łatwego w użyciu i intuicyjnego rzucania zaklęć.
* Rozwój postaci - za każdym razem, gdy uzyskane przez naszą postać doświadczenie osiągnie określony poziom, możemy wybrać specjalne zdolności i wiedzę, a nawet otrzymać specjalne rodzaje broni, potężne zaklęcie czy przedmiot w zależności od klasy postaci.
* Zarządzanie posiadanym obszarem - oprócz wspomnianej możliwości inwestowania w podległe nam terytorium, możemy również stawiać na nim budynki czy zbierać podatki.
* Szeroki wachlarz uzbrojenia, ubrań, przedmiotów, akcesoriów i broni, które mogą być zarówno kupowane jak i zabrane pokonanym wrogom.
* Zaawansowany system pogodowy i efekty środowiskowe, zmiany pór dnia i roku.
Screeny :12


Serverow jest wiele wystarczy wpisac w google ale polecam www.ryl.boo.pl Polski Server :)


Co to jest MMORPG?

MMORPG (ang. Massively-Multiplayer Online Role Playing Game) – rodzaj gier komputerowych, w których duża liczba graczy może spotkać się ze sobą w wirtualnym świecie. Podobnie jak w innych grach RPG gracz wciela się w postać i kieruje jej działaniami. Dostęp do gier MMORPG zwykle jest zapewniany przez producenta gry. Gry tego typu są bardzo popularne na całym świecie, a szczególnie w Korei Południowej.
Krotki opis tego rodzaju gier :)