Sunday, November 26, 2006

EverQuest

Gdy producenci gier zauważyli ogromny sukces komercyjny pierwszego massive multiplayera, jakim była Ultima Online, nie trzeba było długo czekać na ich reakcję. Następna na ten obiecujący rynek wkroczyła firma Sony z wysokobudżetową produkcją Everquest.
O ile Ultima Online jest przykładem pierwszej generacji takich gier, a Asheron's Call to zdecydowanie druga generacja, Everquest należałoby zakwalifikować do generacji "jeden i pół". Mając możliwość obserwacji błędów Ultimy Online producentom Everquesta udało się uniknąć większości z nich, jednak popełnili przy tym wiele nowych, np. problemy ze zbalansowaniem różnych ras i klas postaci.
Pomimo to gra nadal cieszy się dużą popularnością, a wysoko rozwinięte postacie z niej można kupić na internetowych aukcjach za ceny przekraczające nieraz 1000 USD. Może to szokować, ale trzeba pamiętać, że na stworzenie takiej postaci potrzeba wielu miesięcy gry co najmniej po kilka godzin dziennie, zaś za grę trzeba płacić 10 USD miesięcznie.
Atutem gry jak każdego massive multiplayera jest możliwość interakcji z tysiącami innych graczy z całego świata oraz unikalna dla Everquesta ogromna ilość kombinacji ras i klas postaci, przy czym każdą gra się zupełnie inaczej.

Linki:http://www.everquest.com

Screen:http://img151.imageshack.us/img151/7492/everquestpg2.jpg

No comments: