Tuesday, November 28, 2006

The Saga of Ryzom

The Saga of Ryzom to gra z gatunku MMOcRPG zawdzięczająca swe powstanie firmie Nevrax. Produkcja ta charakteryzuje się rzadkiej urody trójwymiarową grafiką i oczywiście olbrzymim unikalnym światem, stworzonym dla tysięcy graczy lubujących się w magii (należy zaznaczyć, iż jest to nowy świat, nie stworzony w oparciu o już istniejące). Ryzom zawiera wszystkie elementy typowe dla klasycznej produkcji tego typu, tj. walkę bronią białą i walkę przy użyciu czarów, rozwijanie własnej postaci, system craftingu, itp. Ponadto twórcy zawarli w tym tytule kilka niezwykle interesujących, rzadko spotykanych cech jak choćby starzenie się postaci podczas gry (co wpływa na jej potencjał i zdolności) oraz możliwość płodzenia dzieci, które dziedziczą sławę i nazwisko po swych rodzicach. Ciekawą sprawą są też sezonowe zmiany pogody, tj. zima, pora deszczowa, itp. oraz podłoże polityczno-wojenne gry. Mamy bowiem cztery cywilizacje składające się z graczy oraz 80 plemion NPC-tów i wszystkie one próbują wywalczyć sobie dominację.

* Cztery cywilizacje, co przekłada się na cztery grywalne rasy: Trykers, Zorais, Fyros, Matis.
* Świat gry złożony z 40 różnorodnych regionów, 11 krajów i 5 odmiennych ekosystemów.
* Możliwość zakładania gildii. Członkowie gildii mogą rozwijać specjalne umiejętności i specjalizacje. Gildie mogą wypowiadać wojny, zdobywać i kontrolować określone tereny, budować fortyfikacje, itp.
* 80 plemion kontrolowanych przez komputer (NPC-ty) - w tym 40 głównych, z którymi muszą się zmierzyć cztery cywilizacje składające się z graczy oraz 40 mniejszych, które nie odgrywają większej roli w grze (urozmaicającą świat Ryzom). Plemiona podobnie jak gildie graczy, mogą zdobywać teren i obudować fortyfikacje, przy czym nie mogą zostać całkowicie unicestwione.
* Złożony system polityczny obejmujący swym zakresem relacje pomiędzy poszczególnymi plemionami, cywilizacjami oraz gildiami działającymi pod sztandarem tychże cywilizacji.
* Trzy typy progresji: indywidualna, w obrębie gildii oraz w obrębie cywilizacji.
* 1200 obiektów dostępnych w chwili startu gry – kolejne dodawane będą stopniowo wraz z jej rozwojem.
* 80 profesji, w tym 32 podstawowe (po 8 na nację), 32 specjalistyczne (po 8 na nację) oraz 16 profesji kulturalnych.
* System rozwoju postaci oparty na skillach, cztery rodzaje skilli: Master skills, Profession skills, Generic skills oraz Cultural skills.
* 16 możliwych dróg rozwoju, tzw. „karier”.
* Ponad 120 gatunków fauny, ponad 70 gatunków flory, ponad 1000 różnych typów kreatur i monstrów.
* Możliwość wykonywania różnych przedmiotów i broni, naprawiania uszkodzonych rzeczy, itp.
* Setki misji/questów do wykonania.

Linki: http://www.ryzom.com

Screen: 1

No comments: