Tuesday, November 21, 2006

Guild Wars

Guild Wars jest grą MMORPG rozgrywaną przez internet. Została stworzona przez ArenaNet, firmę założoną przez grupę ludzi, którzy odeszli z Blizzardu, aby pracować na własną rękę.
W grze można nawiązywać znajomości, tworzyć zespoły, gildie, dokonywać wypraw ku nowym przygodom, odblokowywać nowe umiejętności oraz poszukiwać coraz lepszego ekwipunku. Każda osoba ma swoją własną mapę, którą odkrywa sama bądź ze swoją drużyną złożoną z ludzi bądź komputerowych pomocników (Henchmanów).

W podstawowym pakiecie Guild Wars gracz ma do dyspozycji 6 profesji, w pierwszym oficjalnym rozszerzeniu noszącym nazwę Factions dochodzą do tego kolejne dwie (Rytualista i Zabójca). Chyba stało się to regułą firmy. Gdy 27 października 2006 roku pojawi się kolejny dodatek Nightfall, gra znowu wzbogaci się o dwie profesje (Paragon i Derwisz). Na jedną postać przypadają dwie profesje - podstawowa i dodatkowa. Profesja podstawowa zależy od krainy, w której startujemy. W Tyrii (wydanie podstawowe) można wybrać tylko z sześciu pierwszych profesji, a w każdej z kolejnych krain z dodatków, oprócz tego, dwie przypisane do danego dodatku (czyli razem z ośmiu).

  • Wojownik (ang. Warrior) - jego rolą jest zadanie jak największych obrażeń i bezpośrednie przyjęcie na siebie obrażeń zadanych przez przeciwnika. Większość jego umiejętności bazuje na adrenalinie. Może specjalizować się w walce trzema rodzajami broni (mieczami, toporami lub młotami), a także rozwijać dwie dodatkowe cechy: siłę (dla zadawania większych obrażeń i wzmocnienia działania umiejętności związanych z przetrwaniem jak najdłużej) i taktykę (pozwalającą unikać obrażeń, zwiększać szybkość albo po prostu przeszkadzać w realizacji celu przeciwnikowi). Z postacią wojownika związane jest pojęcie Tank, czyli gracza biorącego na siebie cały impet ataku przeciwnika, na którego rzucają swoje czary inni członkowie drużyny.
  • Mnich (ang. Monk) - postać, której głównym zadaniem jest utrzymywanie siebie i reszty drużyny przy życiu poprzez leczenie i rzucanie zaklęć ochronnych oraz odradzanie ich, jeśli zginą. Specjalizacje Monka to: Healing Prayers (leczenie), Protection Prayers (ochrona, zapobieganie), Smiting Prayers (zadawanie obrażeń) i Divine Favor (zwiększanie mocy i skuteczności czarów Monka). Ciekawą rolą Monka jest Bonder - mnich, który chroni i zapobiega obrażeniom zadawanym wybranemu wojownikowi (patrz: tank), przy użyciu umiejętności Protection Prayers. Istnieje także pojęcie 55 monka, które oznacza mnicha mającego armor zapełniony sup runami + -55hp ceste i utrzymujący na sobie czar prot spirit. Czar ten powoduje, że cel nie może otrzymać więcej niż 10% max hp dmg. A jeżeli masz 55hp nie możesz otrzymać więcej niż 5 dmg od jednego ciosu. Oprócz tego 55 monk utrzymuje na sobie baltazar's spirit, mending i essence bond. Do tego dochodzą healing breeze, zelot's fire, a także bonletti defence/balanced stance/jakiś int (o ile jesteś także warriorem) i shield of judgement [E]. Monk ten jest stworzony do solo farmu. Dobre miejscówki: Trolle, Droknars Forge i Hydry/minotaury, Augury Rock.
  • Elementalista (ang. Elementalist) - mag mający do dyspozycji moce czterech żywiołów - wody, powietrza, ognia i ziemi (może używać każdej z nich), jest w stanie zadawać duże obrażenia wielu wrogom jednocześnie (tzw. nuke) używając fire magic i ma do dyspozycji najwięcej energii dzięki energy storage.
  • Nekromanta (ang. Necromancer) - postać władająca magią śmierci, do jej głównych umiejętności należy wysysanie życia i energii z wrogów (również po to, by przenieść je na siebie) oraz tworzenie kościanych sług poprzez penetrowanie ciał zabitych. Wyróżniamy curse necro, MM (minion master), order necro, a także SS necro (spiteful spirit). Ostatnio bardzo często używa się go do B-spike'a w HA (Heroes Ascient).
  • Łowca (ang. Ranger) - typowy łucznik, postać, która specjalizuje się zwabianiem wrogów, zastawianiem pułapek oraz zadawaniem długotrwałych obrażeń. Może oczarować dowolne zwierzę i sprawić, by stało się jego towarzyszem.

Bardzo popularny jest teraz R-Spike (Ranger Spike) na PvP.

  • Mesmer - postać specjalizująca się zarówno w zadawniu obrażeń poprzez degen życia, jak i we wspieraniu swojej drużyny zaklęciami inspirującymi. Obrażenia zadaje się przy pomocy SE --> PP --> SD (Shatter Ench. --> Phantom Pain --> Shatter Delusive). Mes może także w miarę skutecznie interruptować, a także jest dobrym E-drainerem (wykradaczem many).

Profesje dodane w Factions:

  • Zabójca (ang. Assasin) - skrytobójca zadający obrażenia przy pomocy sztyletów. Jego ataki są wyjątkowo szybkie, widowiskowe i skuteczne.
  • Rytualista (ang. Ritualist) - szaman, który swą magią, opierającą się głównie na przywoływaniu duchów i modlitwach, wspiera drużynę zaklęciami ochronnymi, bądź zadaje obrażenia wrogom.

Profesje dodane w Nightfall:

  • Paragon - Używa okrzyków bojowych do buff-owania [wzmacniania] drużyny. Za broni służy mu włócznia.
  • Derwisz (ang. Dervish) – Uzbrojony w kosę i mogący atakować paru wrogów naraz wojownik. Dodatkowo potrafi przybierać formy bogów ze świata GW.
Screeny:



12

No comments: